Wednesday, August 6, 2008

Tautan Hati....uitm

::3 august 2008, sunday::

Bismillah..

Salam..Insya Allah, untuk tatapan kali nie, ana nak berkongsi tentang program yang telah diadakan di umah ana pada hari Ahad lepas...Nama program tersebut adalah "TAutan Hati"..Mengapa tautan hati??Sebenarnye, nak menyemarakkan lagi semangat adik2 untuk istiqamah dalam usrah, di samping memautkan ukhuwah...hehe...ayat wah..wah.


Fokus...fokus...


Makan, jangan tak makan...
Jam 10 pagi, program bermula dengan makan2..hehe..Alhamdulillah, dengan rezQ yang Allah kurniakan, dapatla kami sama2 menjamu selera dengan mee goreng segera yang ditempah di dewan makan, berserta air milo...nyam..nyam...Bila menjamu selera berjemaah nie atau dgn erti kata, makan ramai2, rasa sedap pula mee goreng dewan makan tue..hehe..Saling berkenalan dengan adik2 usrah.. Adik Ninas, Adik Fiqa, Adik Zu, Adik Pah n Adik Farah(Adik yang baru ana kenali semester nie..Welcome to the Club adik Farah..). Sebenarnya ada lagi 3 orang adik yg sedang kami tunggu...Mane ler adik2 nie..sesat ke??Pikir dalam hati ana..Tuptup..Jeng..Jeng..Jeng..Ha...Dari luar pagar dah dengar ada org bagi salam..Alhmdulillah, selamat sampai juga adik 3 orang tadi iaitu, Adik Aimi, Adik Dibah n Adik Ama..So, program makan diteruskan lagi..hehehe..

Nyam...nyam...



Dalam 30 minit kemudian, program diteruskan dengan penerangan n tazkirah awal dari k.yong..Penumpuan diberikan pada betapa pentingnya tautan hati..kalo selama nie, selalu jumpe time usrah jek..tapi kali nie ditekankan lagi tentang untuk sentiasa ingat teman2 seperjuangan dihati.. :) Rukun usrah di imbaskan kembali, ta'aruf, tafahum n takaful..

Pandang n hayati...

After that, tanpa melengahkan masa, masing2 dibahagikan pada pasangan2..hehe..nie yang seronok nie..maen games..antaranya maen give n take, lets bonding n di sebalik tabir..Memang fun sebab tgk gelagat adik2 nie..hehe..

hehe..cepat...cepat.. give n take...


Dari permainan, kami beralih semula ke slideshow yang dibuat oleh k.yong n k.eila..Penerangan serba ringkas lagi mengenai betapa pentingnya tautan hati..Buat jugak tafsir Al-Quran, merenung kembali kekurangan diri dan sama2 muhasabah..insya Allah..Sempat gak nyanyi lagu Demi matahari..hehe

ha...carik...carik..tafsir Al-Quran..

Dari program tersebut, ana dapati, memang penting sangat nak pautkan hati sesama mad'u dan naqibah..Ini bagi menyenangkan proses usrah itu sendiri..Ape yang ana harapkan, ukhuwah yang terjalin, akan berterusan...Insya Allah, Ukhuwahfillah abadan abada.

Buat adik2 yang menyertai program, syuqran diucapkan sebab tolong basuh pinggan..hehe..takdela, syuqran diucapkan atas komitmen adik2 dan akak doakan, segala yang kita lakukan adalah untuk mardhatillah.. :)


mabruk untuk k-uitm srwk...

kak yong

1 comment:

LOAN PERIBADI said...

Teruskan perjuangan antum....
salam luar biasa hebat!!!!!!!!!!